אפיון יעדים ומטרות של האתר

כאשר אנחנו מדברים על אפיון יעדים ומטרות של האתר, רובנו רוצים אתר יפה ומעוצב יותר ואף נוטים לחשוב שהמשמעות של אתר טוב יותר היא עסק טוב יותר.
אבל האם זה אכן נכון? ניסיתם פעם לחשוב מהו באמת עסק טוב יותר? האם אתם רוצים להגדיל הכנסות? למקסם את הרווחיות? או אולי לשפר את חווית המשתמש באתר?
יהיה לכם הרבה יותר קל להגשים את יעדי העסק שהצבתם לעצמכם על ידי אפיון נכון של האתר.
לרצות אתר טוב יותר אינו בהכרח מטרה ברורה ולכן יש לאפיין מראש את המטרות והיעדים שאנחנו רוצים להשיג דרך האתר.

מטרות נפוצות לאתר יכולות להיות אחת או יותר מהמטרות הבאות:

  1. איסוף נתונים מהמבקרים באתר
  2. הצגת אינפורמציה למבקרים באתר
  3. הצגת קטלוג עבודות – מתאים במיוחד עבור אדריכלים, מעצבים, צלמים ועוד
  4. הצגת מידע בדבר השרותים השונים אותו מספק האתר ללקוחותיו
  5. מממשק המאפשר ביצוע הזמנת עבודה או שרות כל שהוא
  6. ביצוע תשלומים עבור השרותים המסופקים ע"י העסק
  7. אפשרויות יצירת קשר עם העסק

יעדים נפוצים עשויים להיות:

  1. הגדלת תנועת המבקרים אל האתר ע"י קמפיינים ממומנים או קידום אורגני SEO
  2. שיפור אחוז הנטישה של המבקרים באתר.
  3. הגדלת מודעות המבקרים למותג או מוצר מסויים – מתאים במיוחד לאחר השקת מותג או מוצר חדש.
  4. שיפור שיעור ההמרות של לידים – המשמעות היא יכולתו של האתר לאסוף מידע על המבקרים באתר ולהפוך אותו בסופו של דבר ללקוחות פוטנציאליים. יעד זה מתאים במיוחד עבור קמפיינים שיווקיים.
  5. הגדלת המכירות, זוהי בעצם המטרה העיקרית של כל אתר מסחר אלקטרוני, כדאי להגדיר מראש יעד באחוזים לשיפור המכירות הנדרש.

כל המידע המוצג כאן יעזור לכם להתגבש על היעדים והמטרות ויאפשר לנו לבנות אתר טוב יותר עבורכם שיוכל גם להשיג את המטרות ולעמוד ביעדים שהוצבו.
חשוב מאוד שהגדרת היעדים תהיה ריאלית, כדי שאכן תוכלו לעמוד ביעדים אשר הצבתם.
האתר שלכם צריך להיות "אתר מונחה מטרות", גם הצלף הטוב ביותר לא יוכל לפגוע במטרה ללא שזו הוגדרה לו מראש מהדרג הפיקודי.
הדבר זהה גם בבניית אתרים, ללא הגדרת מטרות ברורות אנחנו לעולם לא נדע לאן אתם מכוונים ולכן לא נוכל לפגוע במטרה או להגשים את היעדים שהצבנו.